Du får drömma!

 

Varje barn har rätt till en framtid!

Kampanjen #FårDrömma uppmuntrar barn och unga att drömma samt att förverkliga en framtid som är i deras egen smak.

I kampanjen deltar 11 personer som är kända på olika sätt och som genom videor berättar om sina egna barndomsdrömmar och uppmuntrar barn och unga att tro på sig själva och sina drömmar. Vad drömde youtubaren Joona Hellman om på högstadiet? Hurdana tips ger konståkerskan Kiira Korpi, som bl.a. deltagit i OS, för att du ska nå dina drömmar? Vilka drömmar hade undervisningsminister Li Andersson som barn?

Kampanjen började från en idé som ungdomar i Veikkolan koulu i Kyrkslätt hade. Ungdomarna önskade i sociala medier få se en kampanj där de kunde höra vad politiker, idrottare och musiker drömt om när de var barn.

Vem kommer att dela sin dröm den här gången?

Se videon och så att du veta vad var undervisningsminister Li Anderssons barndomsdröm.

Uppmuntra barn och unga att drömma och att förverkliga sina drömmar!

Utöver kända personers drömmar vill vi höra just din dröm och din berättelse!

Delta i kampanjen i sociala medier:

  1. Gör en sporrande uppdatering på ditt konto i sociala medier där du berättar om din
    barndoms-/ungdomsdröm. Uppdateringen kan vara i bild-, text- eller videoformat, och din dröm kan vara liten, vardaglig eller stor och utopistisk – precis som du själv tycker att det är bäst!
  2. Lägg till hashtaggen #FårDrömma i uppdateringen.
  3. Utmana dina vänner, arbetskamrater, samarbetspartner eller någon annan som du vill att ska skapa framtidstro för barn och unga!
  4. Om du vill kan du också tagga kommunikationsnätverket för barnets rättigheters konto: @BarnetsRättigheter

Du kan också delta i kampanjen genom att dela kampanjuppdateringar i sociala medier.

Ta också en titt på drömutmaningen på Barnets rättigheters Instagramkonto, alla kan delta i den!

Ladda ner för din profilbild i Facebook en #FårDrömma-ram

Följ kampanjen i sociala medier:

 

En ritad katt svävar runt himlen omgiven av karameller och håller fast vid molnet.